Friday, April 11, 2008

Rak baru...


Salam...
Sungguh memenatkan. Sebenarnya saya baru siap menyusun beg cendawan pd rak kayu yg baru. Nak tidur x lena. Jd saya pun menulis la. Utk memasukkan rak ni terpaksa bawa keluar rak besi dulu sbb x muat. Jd kena bawa keluar keseluruhan beg2 yg dah disusun kat rak tsbut ke ruang tamu. Sbb x larat nak angkat rak dgn isinya sekali. Lepas tu baru bawa masuk rak kayu ni. Rak tu panjang 8', tinggi 6'. Saya buat 3 tingkat saja. Beratnya boleh tahan. Rak ni boleh memuatkan 700 beg. Ok la tu.

Tengah asyik menyusun tu tiba2 bedebuk.... beg yg dah hampir matang jatuh berguguran ke lantai. Mungkin x kena cara susun. Banyak jugak yg pecah. X tau la saya samada boleh digunakan lagi atau tidak. Sayangnya ... entah la esok saya akan baiki, Insyaallah x da masalah. Kalau rosak x da rezeki la tu. Apa nak buat kan...


Oleh krn rak kayu baru siap, kerja2 ni dijalankan pd lewat mlm, so saya x da pembantu (anak2 saya) sbb mereka dah terlena. Jd memang memenatkan. Rasa mcm nak pengsan. Kalau tidak, ada org tolong punggah beg2 tsebut. Saya susun aje. Ni semua kena buat sorang. Nasib baik suami saya tolong. Kesihan jugak, dia pun kepenatan sbb baru balik dr ngajar tuition.

Memang kerja ni boleh ditangguhkan pd keesokan hari. Tp bila memikirkan beg2 tu bersusun kat ruang tamu, naik rimas la pulak. Tu yg saya settlekan mlm ni jugak. Biarla penat sikit, asalkan kerja beres. Semoga x da lagi beg yg terjatuh, Insyaallah.
Wassalam.