Sunday, March 30, 2008

First sale

Salam....
Actually beberapa hari ni saya pening kepala jugak sbb x tau nak jual kat sapa beg2 cendawan yg separa matang. Rak dah tak muat. Tiba2 teringat kat sifu (Rusila), terus saya email tanya kalau2 ada org nak beli. Semalam dia contact cakap ada customer dr Klang (En. Amri) nak 500 beg yg dah separuh dipenuhi maisilium. Janji ari sabtu. Tp dlm kereta saya x muat so kena hantar 2 trip la. Hantar hari ni satu, esok lagi 1 trip. Cause ni my 1st sale yg banyak, biasanya kawan2 nak dlm 10 beg aje. Jd x da la masalah pengangkutan.
Dlm duk pilih2 beg yg separa putih tu tetiba rak nak tumbang. Amat mendebarkan....... Rak biru tu panjang sangat (8'), jd bila dah ambil beg di bawah, rak paras atas pun apalagi, melengkung la sbb x da support kat tengah. Terpaksala punggah keluar beg2 tersebut letak kat ruang tamu. Nasib baik la my hero yg 2 org ni x usik. Lepas discuss dgn my partner (suami saya la) kami bersetuju nak tukar bilik projek ke bilik yg lebih besar sikit. Tp sementara tu kena letak la kat ruang tamu dulu. Rak tu pun perlu dibaiki semula agar lebih kuat dan stabil. Nasib baik la ada org nak beli beg, kalau x saya x perasaan ada beg yg dah terkena serangan kulat hijau.
Masa jumpa dgn Rusila dia bagi tau yg beg saya tu agak lembab sikit. Nanti lepas ni memang kena kurangkan sikit air sbb habuk kayu tu tak kering sangat. Patutla beg saya agak pendek. Lagipun kurang padat. Tak apa ini saya jadikan pengajaran.
Ni la rupa kereta yg penuh padat dgn beg cendawan. Ok la bye...